Jak wykorzystać Marketing Automation w małej oraz średniej firmie?

Panuje przekonanie, że Marketing Automation jest kierowany tylko i wyłącznie dla dużych przedsiębiorstw oraz korporacji. Największy udział pośród wdrożeń Marketing Automation zyskał w USA, gdzie stosują go w mikro oraz małych przedsiębiorstwach – stanowi to aż 78%.

Przybliżę parę pomysłów, jak małe oraz średnie firmy mogą korzystać, wdrażać automatyzację marketingu.

Obok skomplikowanych oraz drogich rozwiązań, szybko powstały systemy oferujące prostszy w obsłudze interfejs i jednocześnie cennik, który jest dopasowany do możliwości małych oraz średnich przedsiębiorstw. Tak stworzono systemy, jakich obsługa nie wymaga specjalistycznej wiedzy oraz dużej ilości czasu.

Największą zaletą jest udostępnienie małym oraz średnim przedsiębiorstwom możliwości, jakie były dostępne wcześniej, dla firm z Fortune 2000. O popularności Marketing Automation świadczą też badania firmy Raab Associates Inc., według których, przeszło 95 % spośród aż 28 tys. wdrożeń Marketing Automation w USA, to mikro, małe oraz średnie firmy.

Jak wykorzystać możliwości systemów?

Zbudować relację…

Każdy pozyskany kontakt, to potencjalny klient. Jednak, by nim został, powinno się zbudować relację.

Szacuje się, iż skontaktować się ze świeżo pozyskanymi kontaktami warto jest pierwsze 48h i jeszcze tego samego dnia przesłać wiadomość, jaka przypomni mu o naszej firmie oraz jej ofercie.

Dobrym pomysłem będzie dodanie drugiej wiadomości w przeciągu dwóch dni. Użyć w niej można najlepszych treści jakie się posiadasz, by możliwie jak najskuteczniej dotrzeć do świadomości odbiorców.

Edukacja!…

Skoro udało się nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami, to kolejnym krokiem jest przygotowanie ich do kontaktu ze sprzedawcami.

Na tym etapie dzieli się podstawowe informacjami o firmie oraz ofercie. Zazwyczaj dokładnie wie się już czego wymaga potencjalny klient.

Da to możliwość przygotowania skutecznego zestawu wiadomości, jakie dostarczą potencjalnym klientom dość ważnych dla nich szczegółów.

Segmentować!…

W większości przypadków firmy spotykają się z przeróżnymi typami klientów oraz oferują różnorakie segmenty produktów i usług. W takiej chwili dobrze jest wiedzieć, do której grupy przynależy każdy klient oraz czego potrzebuje.

Taka wiedza ułatwi znacznie nam dopasowanie prowadzonych rozmów oraz działań do indywidualnych potrzeb odbiorcy, dzięki czemu zwiększymy swoją skuteczność.

W tym zadaniu pomocny będzie moduł segmentacji, jaki podzieli klientów na grupy, w oparciu o ich zachowanie online, profile i inne. Na tej podstawie będzie można automatycznie pod pasować realizowane wysyłki oraz ich treści.

Informowanie o wydarzeniach…

Organizując wydarzenie dobrze jest powiadomić o nim wszystkich potencjalnych oraz aktualnych klientów.

W tym celu można ustawić serię wiadomości, jakie automatycznie powiadomią im o tymże wydarzeniu, pokierują na stronę i będą przypominać o zbliżającym się terminie oraz dostarczą materiały podsumowujące utworzone wydarzenie.
Opisane powyżej pomysły, to tylko nieliczne przykłady użycia Marketing Automation.

Tak naprawdę to posiadasz najlepszą wiedzę o własnej firmie oraz potencjalnych klientach. Rozpoczynając od tego  prostego zestawu, będziesz mógł rozbudować własne działania marketingowe oraz dostosować automatyzację do własnych potrzeb.

 

4.6/5 - (8 głosów)
Prev Dalej
0 opinii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *