piątek 7 Sierpień 2020

Kim najczęściej jest kupujący, z jakich urządzeń korzysta, i gdzie szuka?

Kim najczęściej jest kupujący, z jakich urządzeń korzysta, i gdzie szuka?

Kim jest kupujący?

Jeśli miałbym określić osobę kupującą, która szuka nieruchomości w Internecie, na portalach związanych z nieruchomości to według statystyk byłaby to kobieta w wieku od 25-34 lat, która szuka nieruchomości w wyszukiwarce Google przez telefon komórkowy.

Jak mają się szczegółowe statystyki?

Zaangażowanie w podziale na płeć i wiek

Zaangażowanie w podziale na płeć i wiek

Jak widać na rysunku dominuje grupa wiekowa w przedziale 25-34, nic dziwnego gdyż są to osoby, które zaczynają szukać mieszkania dla siebie lub dla swojej rodziny. Grupa wiekowa w przedziale 35-44 prawdopodobnie poszukuje większego mieszkania dla siebie i swojej rodziny. Przedział osób w wieku 45-55 prawdopodobnie chce mieć więcej przestrzeni i pragnie przenieść się do własnego domu.

Ostatnie dwie grupy to pewnie rodzice, których potomstwo wyprowadziło się z domu, a tym samym, dom stał się zdecydowanie za duży, stąd też pojawiły się intencje sprzedażowe i zmiana na mniejsze lokum. Osoby najmłodsze mieszkają raczej z rodzicami lub też wynajmują pokój razem ze znajomymi.

Udział poszczególnych kanałów w strukturze ruchu

Udział poszczególnych kanałów w strukturze ruchu

Poszukiwanie nieruchomości zostało zdominowane przez 4 grupy. Oczywiście na pierwszym miejscu jest wyszukiwarka Google, która zdominowała wykres kołowy. Tuż za nią osoby, które klikają w płatne reklamy, później osoby kierujące się bezpośrednio na stronę www serwisu ogłoszeniowego.

Na ostatnim miejscu, tuż za podium uplasował się system RTB, czyli zautomatyzowany system wykupu powierzchni w modelu aukcyjnym (można byłoby zaliczyć go do płatnych reklam, lecz warto zobaczyć popularność tego typu rozwiązań)

Z jakich urządzeń korzystają użytkownicy?

Z jakich urządzeń korzystają użytkownicy?

Ciekawym zjawiskiem jest już dwukrotne przebicie urządzeń mobilnych nad tradycyjną formą w postaci komputera lub laptopa. Dla serwisów ogłoszeniowych jest to informacja, aby jak najlepiej dostosować stronę do wymagań użytkowników korzystających ze smartfonów. Tablet daleko w tyle za czołówką lecz nadal na podium 😉

 

 

Źródło: dane z Google Analytics udostępnione publicznie przez portal nieruchomosci-online.pl
Jak oceniasz ten wpis?
Wysyłanie
Twoja Ocena
5 (os.: 2)

Może Ci się spodobać:

0 opinie

Zostaw odpowiedź