Kim najczęściej jest kupujący, z jakich urządzeń korzysta, i gdzie szuka?
Jeśli miałbym określić osobę kupującą, która szuka nieruchomości w Internecie, na portalach związanych z nieruchomości to według statystyk byłaby to kobieta w wieku od 25-34 lat, która szuka nieruchomości w wyszukiwarce Google przez telefon komórkowy.
Jak mają się szczegółowe statystyki?
Zaangażowanie w podziale na płeć i wiek
Jak widać na rysunku dominuje grupa wiekowa w przedziale 25-34, nic dziwnego gdyż są to osoby, które zaczynają szukać mieszkania dla siebie lub dla swojej rodziny. Grupa wiekowa w przedziale 35-44 prawdopodobnie poszukuje większego mieszkania dla siebie i swojej rodziny. Przedział osób w wieku 45-55 prawdopodobnie chce mieć więcej przestrzeni i pragnie przenieść się do własnego domu.
Ostatnie dwie grupy to pewnie rodzice, których potomstwo wyprowadziło się z domu, a tym samym, dom stał się zdecydowanie za duży, stąd też pojawiły się intencje sprzedażowe i zmiana na mniejsze lokum. Osoby najmłodsze mieszkają raczej z rodzicami lub też wynajmują pokój razem ze znajomymi.
Udział poszczególnych kanałów w strukturze ruchu
Poszukiwanie nieruchomości zostało zdominowane przez 4 grupy. Oczywiście na pierwszym miejscu jest wyszukiwarka Google, która zdominowała wykres kołowy. Tuż za nią osoby, które klikają w płatne reklamy, później osoby kierujące się bezpośrednio na stronę www serwisu ogłoszeniowego.
Na ostatnim miejscu, tuż za podium uplasował się system RTB, czyli zautomatyzowany system wykupu powierzchni w modelu aukcyjnym (można byłoby zaliczyć go do płatnych reklam, lecz warto zobaczyć popularność tego typu rozwiązań)
Z jakich urządzeń korzystają użytkownicy?
Ciekawym zjawiskiem jest już dwukrotne przebicie urządzeń mobilnych nad tradycyjną formą w postaci komputera lub laptopa. Dla serwisów ogłoszeniowych jest to informacja, aby jak najlepiej dostosować stronę do wymagań użytkowników korzystających ze smartfonów. Tablet daleko w tyle za czołówką lecz nadal na podium 😉
Źródło: dane z Google Analytics udostępnione publicznie przez portal nieruchomosci-online.pl
Brak Pytań, Komentarzy, Opinii