Influencer marketing, a turystyka?
Jak dotrzeć z ofertą swojego obiektu noclegowego do szerszej grupy odbiorców? Czy w tym celu zainwestować więcej środków w reklamę? A może warto skorzystać z możliwości jakie daje influencer marketing?
Kim jest influencer?
Najprościej ujmując, influencer jest osobą, mającą wpływ na decyzje zakupowe swoich odbiorców. Dociera do nich za pośrednictwem zarówno mediów społecznościowych, jak też YouTuba i bloga. Rekomenduje produkty, usługi i miejsca, a jak wiesz, wiele osób inspiracji szuka właśnie w sieci, stąd siła influencera. Potencjał influencerów wykorzystywany jest również w turystyce. Świetnym tego przykładem może być kampania #VISITPOLAND, prowadzona przez Polską Organizację Turystyczną oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki. Do udziału w niej zaproszono kilku videblogerów z różnych krajów świata, a ich zadanie polega na zwiedzaniu naszego kraju i oczywiście relacjonowaniu tej wizyty.
Czy jest w tym sens? Oczywiście!
– dobra rekomendacja przynosi więcej korzyści niż wysokobudżetowa reklama,
– świetny storyteling da możliwość osiągnięcia zysków z własnej działalności, jednak będzie należało zainteresować odbiorców, zadbawszy o odpowiedni przekaz oraz formę.
– influencer korzysta z reguły z kilku różnych kanałów, do których można zaliczyć Istagram, YouTuba, Facebook oraz prowadzonego przez niego bloga. Posiadanie tak wielu kanałów kontaktu z odbiorcami jest niezwykle ważne.
Jest to bardzo duże i znaczące przedsięwzięcie marketingowe. Dobrze będzie zastosować założenia kampanii influencerskiej w skali makro. Można bezpłatnie ugościć u siebie influencerów w zamian za ich rekomendacje, jednak dobrze będzie samemu skorzystać ze stosowanych przez nich technik.
Influencer marketing, a obiekt noclegowy.
Czy skorzystawszy z narzędzi influencer marketingu można wypromować obiekt noclegowy?
Zadbać o opinie!
Niejednokrotnie podkreślano, iż turyści, którzy poszukujący obiektów noclegowych uznają za najbardziej wiarygodne opinie, które znajdują się w Internecie. Pozytywne rekomendacje są znacznie więcej warte, a w dodatku nic nie kosztują. Warto będzie poprosić zatem odwiedzających nas gości o wystawienie recenzji. Można je zamiecić na wszystkich dostępnych portalach noclegowych. Jeśli się zdarzy tak, iż ktoś skrytykuje nas, to nie reagujmy emocjonalnie. Zachowując profesjonalizm, dobrze będzie wyjaśnić zaistniałe nieporozumienie, a w razie naszej winy po prostu przeprosić za zaistniałe niepogodności. Jakimikolwiek gwałtownymi reakcjami można zniechęcić potencjalnych gości.
Należy być obecnym w mediach społecznościowych.
Dziś obecność na Facebooku jest wręcz koniecznością. Dobrze jest posiadać firmowy fanpage, ponieważ jest to całkowicie bezpłatne, a daje wiele korzyści. Można tak utworzyć historię oraz zebrać społeczność fanowską, czy obserwatorów. Interesujące treści będą przez nich z pewnością doceniane poprzez polubienia, udostępnienia czy komentarze. Daje to także szeroki zasięg, ponieważ więcej osób dowiaduje się o istnieniu naszego obiektu.
Właściciel, a influencer?
Pragniesz mieć wpływ na opinie innych? Warto będzie byś posiadał własnego bloga albo vloga, gdzie bez problemu będziesz miał możliwość prezentowania swoich treści. Turyści poszukują inspiracji o bardzo wielu ciekawych miejscach, a tutaj będzie można być po prostu ich źródłem.
Brak Pytań, Komentarzy, Opinii