Dobrze zaczynają się prezentować perspektywy prowadzenia w Polsce biznesu online. Aktualne raporty mówią, że jesteśmy trzecim światem jako osoby dokonujące zakupów przez Internet. W skali Świata wynik już pokazuje siłę, ale spójrzmy na najnowsze informacje od wearesocial.com, które dotyczą polskiego świata zakupowego online.
Użytkownicy Internetu
Liczba jednostek decydujących się na korzystanie z Internetu w kraju wzrosła i w 2020 roku jest to już 81% całego społeczeństwa. W porównaniu do roku poprzedniego odnotowaliśmy 2% wzrost. W światowej skali przy poziomie 59% możemy uchodzić za wysoko rozwinięty kraj pod kątem dostępności do Internetu. W niedalekiem przyszłości dogonimy z pewnością Francję, Belgię czy Hiszpanię.
Udział społeczeństwa posiadający dostęp do Internetu (źródło: wearesocial.com)
Ile spędzamy w sieci?
W Polsce średnio około 6 godzin i 26 minut spędzamy w Internecie. Na skalę światową jesteśmy na dość przeciętnym poziomie, a wręcz bardzo bliskim USA. W porównaniu do poprzedniego roku odnotowaliśmy wzrost o 24 minuty.
Średni czas spędzony w sieci przez jednego użytkownika (źródło- wearesocial.com)
Przyjmuje się, iż przed ekranem komputera Polacy spędzają najwięcej, bo 3 godziny i 35 minut. Smartfony to 2 godziny i 51 minut. Analizy pokazują, iż w przyszłych latach bardziej będziemy się skłaniali na korzyść wersji mobilnych.
Średni czas spędzony w Internecie w wersji mobile (źródło- wearesocial.com)
Social media
Praktycznie połowa Polaków korzysta z portali społecznościowych. Przeliczając jest to 19 milionów osób. Ta pokaźna liczba w kolejnych latach może jeszcze sporo wzrosnąć. Tutaj są oczywiście rezerwy, aczkolwiek wynik ten będzie dość znacznie zbliżony do globalnego – 49%.
Udział społeczeństwa korzystający z social media (źródło- wearesocial.com)
Wysoko plasujemy się, jeżeli chodzi o miejsce i czas spędzania czasu wolnego na platformach społecznościowych. Teraz 2 godziny – to nasz wynik 0 jednak za nami są Francja, Wielka Brytania oraz Niemcy.
Średni czas spędzony przez użytkownika na social media (źródło- wearesocial.com)
Słano niestety jest przez nas wykorzystywany w celach biznesowych sposób zareklamowania się w social mediach. 32% użytkowników oświadcza jedynie takowe działania. By osiągnąć średnią światową brak nam jeszcze 11%.
Udział użytkowników social media, którzy wykorzystują je do działań biznesowych (źródło- wearesocial.com)
Facebook
Facebook stanowi stale numer jeden, jeśli chodzi o portale społecznościowe. Obecnie ma przeszło 2,5 miliarda korzystających z niego użytkowników. Kolejny jest YouTube, a trzeci Whatsapp, lecz te tracą pół miliarda oraz miliard użytkowników. Właśnie dlatego największe zasięgi daje Facebook.
W Polsce Facebook plasuje się na drugim miejscu pod względem popularności. Korzysta z niego 85% internautów. Wygryzł wręcz z pierwszego miejsca YouTube.
Najnowszy raport wearesocial.com daje garść ciekawych informacji o Facebooku w Polsce:
1. ilość komentarzy, jakie zamieszczają polscy użytkownicy to średnio 3/miesiąc – średnia światowa to 5,
2. polski internauta korzysta klika 19 razy w reklamę – średnia światowa to 12,
3. wskaźnik zaangażowania pod postami daje średnią 2,3% – średnia światowa 3,4%.
Rynek e-commerce
Jak w poprzednich kategoriach stanowimy oazę przeciętności, natomiast jeśli chodzi o rynek sprzedażowy to jesteśmy ponad przeciętną. W szczególności duże uznanie wzbudza fakt, że wiele osób potwierdza dokonywanie zakupów przez Internet, bo aż 82%. Dzięki temu mamy trzecie miejsce na świecie – średnią przebijamy o 8%. w 2019 roku było to jedynie o 6%.
Jest to jasny sygnał dla wszystkich, którzy prowadzą biznes w naszym kraju, że klient w sieci jest klientem rzeczywistym. Jeżeli zatem chce się poszerzyć swoją działalność, to koniecznie trzeba pokazać swoją ofertę w sieci.
Pomimo że kupujemy wiele w sieci, to nie zbliżamy się nawet na chwilę do czołówki pod względem wysokości wydawanej sumy. Związane jest to z ogólną zamożnością Polaków, która nie jest za wysoka w ujęciu światowym. Średnio kupujemy online za 368$ w skali roku. W bogatych państwach świata wydawanych jest przeszło 1000$.
Średnia kwota wydana w ramach zakupów online przez jednego użytkownika w ciągu roku (źródło- wearesocial.com)
Niezależnie od podanych danych, fakt jest taki, iż złota era zakupowa online trwa w Polsce w najlepsze. W kolejnych latach jedynie może być lepiej. Na pewno będziemy wydawać znacznie większe kwoty, więc jeśli nosisz się z zamiarem uruchomienia własnego biznesu online, to teraz będziesz miał na to najlepszy moment.
Od 2010 jako Marketing Specialist & Property Advisor pomagam właścicielom w wynajmie i sprzedaży nieruchomości, a kupującym w zakupie poprzez tradycyjne i internetowe formy dotarcia do potencjalnych klientów. Potrzebujesz pomocy? Zapraszam do kontaktu lub strony o mnie.
Prev
Dalej
Brak Pytań, Komentarzy, Opinii
Dodaj komentarz
Jakich treści szukasz? Wpisz poniżej swoje zapytanie...
Od 2010 jako Marketing Specialist & Property Advisor. Pomagam właścicielom w wynajmie i sprzedaży nieruchomości, a kupującym w zakupie poprzez tradycyjne i internetowe formy dotarcia do potencjalnych klientów.
Brak Pytań, Komentarzy, Opinii