Top 10 – serwisów o nieruchomościach 2020, 2021, 2022, 2023
Top 10 – serwisów o nieruchomościach
- Wprowadzenie
- Omówienie roli serwisów o nieruchomościach
- Liderzy rynku nieruchomości online
- Analiza pozycji OLX.pl i OtoDom.pl
- Zmiany w popularności serwisów nieruchomościowych
- Spadki i wzrosty odpowiedzialności serwisów takich jak Homebook.pl i MuratorDom.pl
- Badania Geminus/PBI i ich wyniki
- Statystyki odwiedzin i zasięgu serwisów w styczniu
- Porównanie serwisów OLX.pl, OtoDom.pl, Homebook.pl, i MuratorDom.pl
- Analiza danych dotyczących użytkowników i odsłon
- Wzrosty i spadki innych serwisów nieruchomościowych
- Nieruchomości-online.pl, Onet Dom, Gratka, Sprzedajemy.pl, Morizon.pl
- Zakup Gratki przez Ringier Axel Springer
- Wpływ zakupu na rynek serwisów nieruchomościowych
- Trendy i zmiany w sektorze nieruchomości online
- Analiza rocznych zmian w zasięgu i odsłonach
- Nieruchomości-online.pl i KB.pl – serwisy o najszybszym wzroście
- Szczegółowa analiza wzrostu tych serwisów
- Podsumowanie
- Wnioski dotyczące rynku serwisów nieruchomościowych
Jeżeli chodzi o nieruchomości oraz budownictwo na pozycji lidera znajduje się dział nieruchomości OLX.pl, który wyprzedza otoDom.pl. W trakcie roku duży spadek odpowiedzialności zanotowały Homebook.pl i MuratorDom.pl, w górę zaś poszły Nieruchomości-online.pl oraz KB.pl.
Z badań Geminus/PBI w styczniu tego roku, dział OLX.pl o nieruchomościach odwiedziło 4,69 miliona internautów, czyli o 16,7 procenta większy był zasięg. Odsłon było 132,06 miliona. OtoDom.pl (grupa OLX) posiadał 3,9 miliona użytkowników oraz 94,36 milionów odsłon. Nieco powyżej 2 miliony internautów odwiedziło Homebook.pl (Grupa Wirtualna Polska) oraz MuratorDom.pl (Grupa ZPR Media).
Pierwszy serwis 2,38 miliona internautów dokonało 33,5 miliona odsłon, a w drugim 2,15 miliona przyczyniło się do 9,02 miliona odsłon. Nieruchomości-online.pl odnotowały 1,68 miliona odwiedzających i 10,71 miniona odsłonięć. Dział Dom na Onet zaliczyło 1,63 miliona użytkowników generując 3,9 miliona odsłon, a sekcja nieruchomości na Gratce jedynie 1,4 miliona internautów i 46,79 miliona odsłon.
domena | realni użytkownicy | odsłony | zasięg |
---|---|---|---|
olx.pl/nieruchomosci | 4 688 909 | 132 065 093 | 16,70% |
otodom.pl | 3 902 301 | 94 358 389 | 13,90% |
homebook.pl | 2 381 768 | 33 498 423 | 8,48% |
muratordom.pl | 2 148 785 | 9 018 572 | 7,65% |
nieruchomosci-online.pl | 1 683 876 | 10 712 177 | 6,00% |
onet.pl/dom | 1 628 512 | 3 905 169 | 5,80% |
gratka.pl/nieruchomosci | 1 405 959 | 46 791 960 | 5,01% |
sprzedajemy.pl/nieruchomosci | 1 387 047 | 4 488 942 | 4,94% |
morizon.pl | 1 147 939 | 10 906 757 | 4,09% |
kb.pl | 1 093 214 | 3 448 587 | 3,89% |
Gratka przejęta została przez Ringier Axel Springer od Polskiej Press Grupy w lutym tego roku. Ringer ogłosił też wezwanie na akcję MZN Property, gdzie wydawcą jest Morizon.pl – w styczniu serwis posiadał 1,15 miliona użytkowników i 10,91 miliona odsłon.
W trakcie roku sekcja nieruchomości OLX.pl odnotowała spadek zasięgu o 1,7 procenta, a wzrost o 13,2 o procenta odsłon. OtoDom.pl uzyskał 6,3 procenta zasięgu oraz 7,9 procenta odsłon. Homebook.pl utracił w porównaniu do ubiegłego roku 28,4 procenta oraz 38,2 procenta odsłon. MuratorDom.pl ma większy zasięg o 17,6 procenta i 19.3 procenta odsłon. Dom Onetu zaliczył wzrost o 13,4 procenta, odsłony zaś wzrosły o 16,4 procenta.
Dział nieruchomości Gratka.pl odnotował spadek o 2,7 procenta, w odsłonach z kolei 20,6 procent. Sprzedajemy.pl odnotowało wzrost na poziomie 11 procent, 15,2 procent jeśli chodzi o liczbę odsłon. Morizon.pl ma wzrost o 12,4 procenta i analogicznie 7,2 procenta w przypadku odsłon.
Jakby nie patrzeć Nieruchomości-online.pl poszybowały w górę o 177,8 procenta w górę i zaliczyły wzrost o 230,6 procenta odsłon. Kb.pl z kolei o 47,3 procenta zwiększyły zasięg, a odsłony o 42,7 procenta.
Podsumowanie
Artykuł „Top 10 – serwisów o nieruchomościach” przedstawia szczegółową analizę rynku serwisów internetowych poświęconych nieruchomościom w ostatnich latach. Wśród liderów znajduje się dział nieruchomości OLX.pl, który wykazuje stały wzrost zasięgu i liczby odsłon, utrzymując pozycję lidera na rynku. Drugie miejsce zajmuje otoDom.pl, również należący do grupy OLX, który również odnotował wzrost zasięgu i odsłon.
Interesującym zjawiskiem jest dynamiczny wzrost popularności serwisów Nieruchomości-online.pl oraz KB.pl, które zanotowały znaczący wzrost zarówno pod względem zasięgu, jak i liczby odsłon. Tymczasem serwisy takie jak Homebook.pl i MuratorDom.pl doświadczyły spadku odpowiedzialności, co może odzwierciedlać zmieniające się trendy i preferencje użytkowników internetu.
Dane statystyczne, jakie przedstawia artykuł, są cennym źródłem informacji o stanie rynku nieruchomości w internecie i mogą służyć zarówno konsumentom, jak i profesjonalistom z branży nieruchomości do lepszego zrozumienia trendów i kierunków rozwoju rynku. Wyniki te świadczą o dynamicznej i zmiennych preferencjach konsumentów, a także o rosnącej konkurencji między platformami internetowymi oferującymi usługi związane z nieruchomościami.
Chcesz sprzedać nieruchomość? Jeśli TAK wejdź na stronę KONTAKT. Szukasz biura nieruchomości? ZOBACZ TUTAJ. Zobacz również kanał na YOUTUBE. Zapraszam do współpracy. Top 10 – serwisów o nieruchomościach
Brak Pytań, Komentarzy, Opinii