Postaw na wersję mobilną!
Jeśli jeszcze się nie zdecydowałeś czy stworzyć wersję mobilną dla swojej strony, to przeczytasz tutaj kilka zalet dokonania takiego wyboru. Przede wszystkim możesz liczyć się z tym, że w wyborze kolejności wyszukiwań stron, mobilność witryny, okaże się kluczowym wyznacznikiem. O tym możemy przeczytać na oficjalnym blogu Google. Zmiany mają zostać wprowadzone już 21 kwietnia.
Liczyć się będzie również znacznik mobile friendly, a także etykieta SLOW. Co należy rozumieć pod kolejnymi cechami strony internetowej?
Mianowicie jeśli będziemy chcieli, żeby nasza strona zasłużyła na znacznik mobile friendly, należy przypatrzeć się konkretnym szczegółom.
Oczywiście w pierwszej kolejności warto również dowiedzieć się, co takiego będziemy rozumieli pod tym znacznikiem. Jest to cecha charakterystyczna dla stron przyjaznych dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych.
Jakie cechy zawiera strona posiadająca znacznik mobile friendly?
Przede wszystkim na takiej stronie nie znajdziemy technologii flash, które nie są skorelowane z urządzeniami mobilnymi.
Ponadto rozmiar strony oraz tekstu powinna być dopasowana, aby użytkownik nie musiał powiększać strony, jak i również nie musiał przewiać strony w poziomie.
Internauci korzystający z urządzeń mobilnych, nie powinni również narzekać na udostępnione na stronie linki, które w nieprzyjaznej witrynie nie chcą się otwierać lub podczas tej czynności stwarzają dużo problemu.
Jeśli jesteś ciekaw, czy Twoja strona zasłużyła na znacznik mobile friendly, to jest na to sposób, żeby to sprawdzić. Wystarczy to zrobić przy użyciu narzędzia udostępnionego tutaj
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
Ocena strony będzie albo pozytywna, albo negatywna. W przypadku pozytywnego zdania tekstu, na ekranie wyświetli się tekst Rewelacja! Strona przyjazna dla urządzeń przenośnych.
Natomiast, jeśli nie będzie spełniała powyższych wymagań wtedy przeczytamy: Strona nieprzystosowana do urządzeń przenośnych. Jednak z pewnością będzie nam dużo łatwiej ocenić, co dokładnie powinniśmy jeszcze poprawić na naszej stronie internetowej.
Co oznacza druga etykieta SLOW?
Pod tą nazwą możemy rozumieć, że konkretna strona wczytuje się bardzo wolno. Jest to bardzo ważne w pozycjonowaniu strony, a dokładniej na to, które miejsce zajmie w wynikach wyszukiwania. O etykiecie SLOW możemy usłyszeć, a właściwie przeczytać na przykład na takich serwisach jak Scholar Google, Twitter, czy też Youtube. Użytkownicy są coraz bardziej wymagający. Dlatego wczytująca się o kilka sekund za długo strona, przestaje być dla nich atrakcyjna.
Jesteś ciekaw, czy Twojej stronie grozi etykieta SLOW?
Możesz to sprawdzić poprzez zastosowanie narzędzia PageSpeed Insights. Dzięki temu będziesz miał czarno na białym, czy Twojej witrynie potrzebne są konkretne poprawki do naniesienia, czy też nie. Ale na pewno powinieneś zainwestować w wersję mobilną swojej strony, ponieważ urządzenia mobilne są coraz częściej wybierane przez Internautów.
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
W ramach analiz cen zauważyłem, że średnia cena waha się między 600 – 1000 zł netto za stronę mobilną.
Warto jest aby każdy właściciel dostosował stronę do zmieniających się wymogów wyszukiwarek internetowych, gdyż nie dostosowanie grozi spadkami pozycji w wyszukiwarce internetowej…
Jak może wyglądać Twoja strona?
Brak Pytań, Komentarzy, Opinii