Koszty reklamy uzależnione są od wielkości obiektu.
Przykład: Kwatera Prywatna
- w sezonie 200-250 złotych miesięcznie
- poza sezonem 100-300 złotych miesięcznie
Kwatera prywatna z czterema pokojami, przy tak niskich wydatkach na reklamę, może wygenerować zapytań mailowych na sumę 250 000 złotych i drugie tyle zapytań telefonicznych.
Przykładem mogą być tutaj zapytania mailowe tylko z dwóch tygodni września, a było ich około 22. Wszystkich od początku roku do końca września 396.
Wiadomo, że z zapytań wyłoni się ok. 30-60% klientów, którzy faktycznie są zainteresowani naszą ofertą. Reszta to konkurencja lub klienci, którzy szukają kwater po bardzo niskich cenach, a innym po prostu nie odpowiadają warunki.
Obłożenie w tym przypadku wynosi:
- w sezonie 90% – 97%
- poza sezonem 50% – 65%.
Zachodzi pytanie, czemu nie obniżyć kosztów reklamy tak, aby zmniejszyć liczbę zapytań, a przy okazji zaoszczędzić kilka złotych.
Prawda jest taka, że koszt reklamy:
- w sezonie około 3% – 6%
- poza sezonem około 6% – 9%
Lepiej mieć nadwyżkę zapytań i możliwość wyboru ( w tym przypadku w sezonie nie są wynajmowane jedynki, ani pokoi na krócej niż 3 doby) .
Powyższe koszty są oczywiście dla małych obiektów typu kwatery prywatne, apartamenty czy agroturystyka. Dla średnich i dużych obiektów ceny rosną, ale koszt reklamy nie wynosi więcej niż 9% od ogólnej sumy, jaką turyści wydają po wykupieniu noclegów.
Większe obiekty mogą dodatkowo obniżyć koszty reklamy przy tak dużej nadwyżce.
Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku, kiedy zaniedbamy marketing i mamy rezerwacji na poziomie poniżej 10% to koszty początkowe są znacznie wyższe.
Przykładowo: wykupienie samego abonamentu w przykładowych serwisach noclegowych to:
https://www.eholiday.pl/ | – 0zł |
https://e-turysta.net/ | – 200 złotych za rok |
https://www.nocowanie.pl/ | – 300 złotych za rok |
https://www.fajnewczasy.pl/ | – 150 złotych za rok |
Są to tylko koszty abonamentu, do którego trzeba doliczyć cenę za pozycjonowanie, poza serwisem https://e-turysta.net/ gdzie mamy od razu sumę którą wpłaciliśmy na płatne reklamy.
0 opinie