Meta znaczniki (meta tagi) – znaczniki HTML, mające na celu określenie parametrów witryny. Wyszukiwarki, a dokładniej roboty indeksujące muszą posiadać odpowiednie informacje, które właśnie znajdują się w wymienionych Tagach. Tag HEAD, który występuje jako otwierający i zamykający okala meta znaczniki. W zależności od pełnionych funkcji można wyróżnić kilka rodzajów meta znaczników.
Informacje dla wyszukiwarek
Meta Tagi mogą być wykorzystywane do przekazywania informacji wyszukiwarkom. Dotyczą one optymalizacji witryny na podstawie wewnętrznych parametrów. Teoretycznie nie mają zbyt dużego wpływu na pozycjonowanie, strony, ale należy je cały czas uwzględniać w tym procesie.
- Description – jest to opis witryny. Wyszukiwarki uwzględniają opis i podczas wyników wyszukiwania wyświetlają go jako snippet.
- Keyword – tutaj należy wypisać wszystkie słowa kluczowe, które znajdują się na stronie
- Robots – pozwala zarządzać indeksacją dokumentu, a także linkami, które znajdują się na stronie internetowej. Wymieniamy konkretne wartości meta znacznika na: index/noindex (indeksować/nie indeksować), follow/nofollow (podążanie bota indeksującego za linkami na serwisie/nie podążanie), all (indeksowanie i zliczanie linków), none (jest to suma wartości nofollow i noindex).
- Revisit – nie posiada zbyt dużej wartości. Robot indeksujący dzięki temu znacznikowi wie jak często powinien indeksować stronę. Ale mimo tego znacznika, boty indeksujące i tak posiadają swoje algorytmy i procedury związane z indeksowaniem.
Polecenia dla przeglądarki
Meta Tagi, które słuzą do przekazywania informacji dla przeglądarek:
- Content-Type – charakteryzuje kodowanie znaków użytych w witrynie
- Content-Language – charakteryzuje język, w którym została napisana treść na serwisie
- Cache-control – charakteryzuje parametry zapisywania witryny w tak zwanej pamięci podręcznej
- Refresh – służy do określania czasu, w jakim użytkownik przekierowuje się na poszczególny link
Informacje o autorze
Nieobowiązkowymi Tagami są meta znaczniki, w których znajdują się dane dotycząca autora, właściciela serwisu.
- Site-created – data stworzenia witryny
- Author – kim jest autor
- Owner – dane na temat właściciela witryny
- Reply-to – dane kontaktowe autora witryny
- Address – dane adresowe autora bądź właściciela witryny
Brak Pytań, Komentarzy, Opinii