Open House w Polsce
Dom otwarty daje możliwość zobaczenia nieruchomości oczami mieszkańca i coraz więcej pośredników sięga właśnie po ten typ prezentacji. Jak się do niego przygotować?
Dom otwarty – amerykański styl prezentacji nieruchomości
Open house jest obecnie jednym z najlepszych sposobów na zaprezentowanie wybranej nieruchomości. Jest to mówiąc wprost – wydarzenie marketingowe polegające na tym, iż biuro nieruchomości zajmuje się przygotowaniem do udostępnienia danej nieruchomości Klientom zainteresowanym jej nabyciem. Osoby uczestniczące w takim wydarzeniu mogą bez stresu i pośpiechu przyjrzeć się całej nieruchomości. Na miejscu czekają: kawa, herbata i przekąski oraz możliwość porozmawiania z pośrednikiem o nieruchomości. Całość trwa około 3 godzin.
Open house to forma korzystna dla Klientów i dla biur nieruchomości. Agenci, posiadając wszystkich zainteresowanych nieruchomością Klientów w jednym czasie, mogą zaoszczędzić sporo czasu. Przyjazna atmosfera i mniej oficjalna sprawia z kolei, że Klienci są bardziej swobodni i otwarci w czasie prezentacji.
Open house przyszło do nas z zachodu. W USA i Kanadzie są one wręcz codziennością – w każdy weekend można praktycznie napotkać się na takowe przedsięwzięcie. Open house może mieć różne oblicza. Jedne mają na celu pokazać potencjalnemu Klientowi jak największą liczbę nieruchomości, inne są podobne do spotkań towarzyskich i dają możliwość zwiedzenia nieruchomości, przy kawie, poczęstunku i niekiedy jakichś konkursach.
Open house – konieczność organizacji?
Jest to działanie marketingowe, coraz częściej wykorzystywane przy sprzedaży nieruchomości. Ma ono na celu jak najszybszą sprzedaż nieruchomości. Nieraz w czasie takiej prezentacji znajdzie się już zainteresowany zakupieniem nieruchomości.
Jak przygotować nieruchomość?
Odpowiednie przygotowanie nieruchomości do promocji ma kluczowe znaczenie. Odpowiednie oznaczenie nieruchomości tablicami informacyjnymi, strzałkami itd., by dotarcie do niej nie było dla potencjalnego zainteresowanego problemem. Dobrze posprzątana nieruchomość, a jeśli właściciele nadal zamieszkują w nieruchomości, to pozbierać ich rzeczy osobiste i wartościowe przedmioty. W czasie prezentacji nieruchomości mogą być oni obecni, jeśli nie będą się czuli nieswojo w czasie, jak po ich domu przechadzają się obcy ludzie.
Warto zapewnić gościom kawę i przekąski, a jeśli nieruchomość jest luksusowa – catering. Agent nieruchomości musi się dobrze przygotować do samego wydarzenia, by żadne pytanie go nie zaskoczyło. Warto mieć nawet ulotki, czy jakieś wizytówki.
Jak wypromować dom otwarty?
Sposobów na promocję open house jest mnóstwo, najważniejsze jest to, by wybrać odpowiedni dla danej grupy Klientów, do których chcemy trafić. Bez sensu jest organizowanie najciekawszego domu otwartego, jeśli mają na niego przyjść osoby, niezainteresowane ego typem nieruchomości. Wszelkie promocje warto jest zacząć z tygodniowym wyprzedzeniem, publikując na stronie biura nieruchomości oraz portalach ogłoszeniowych.
W social mediach bardzo dobrze zorganizowana promocja przyniesie odpowiedni efekt, ponieważ znaleźć można np. na FB wiele grup dotyczących nieruchomości. Warto to wykorzystać i zaprosić jak najwięcej zainteresowanych na wydarzenie. Promocje można również przedstawić tradycyjnie, poprzez rozwieszenie odpowiednich plakatów w widocznych miejscach.
Brak Pytań, Komentarzy, Opinii