sobota 4 Lipiec 2020

Ranking najpopularniejszych portali z nieruchomościami

Ranking najpopularniejszych portali z nieruchomościami

Ranking najpopularniejszych portali z nieruchomościami

Przyjrzyjmy się portalom z nieruchomościami, analiza jest oparta o ruch pochodzący z trzech podstawowych źródeł – wejść z wyszukiwarek, wejść bezpośrednich na witrynę i social media.

Portale z nieruchomościami są głównym i z pewnością pierwszym sposobem, jaki wybiera się aby wypromować inwestycję. Ich cel to zdobycie zapytań ofertowych. Nawiązawszy współpracę z biurami nieruchomości, ma się zapewnioną dodatkową promocję na różnych portalach przez pośredników. Na niektórych rynkach będzie to wystarczające, by otrzymać odpowiednią ilość zapytań i zamknąć sprzedaż. W większych miastach jednak nie będzie to wystarczyło.

Warto jest się przyjrzeć dostępnym narzędziom marketingowym, których popularność jest duża. Kto jest liderem?

By zweryfikować ilość odwiedzin na każdym z nich, wybrano narzędzie similarweb.com. Jest ono często przez nas stosowane i daje możliwość sprawdzenia ruchu miesięcznego z podziałem na źródła ruchu. Doskonale sprawdza dane konkurencji. Istotne jest to, że celowo nie brano pod uwagę portali takich jak: gratka.pl, olx.pl i gumtree.pl.

Najczęściej wybierają je właśnie biura nieruchomości. Portale te posiadają sekcję poświęconą nieruchomościom, są też bardziej rozbudowanymi serwisami, podzielonymi na kilka kategorii produktowych. Nasze dane porównawcze były by niemiarodajne, gdybyśmy tylko porównali je z portalami dla nieruchomości.

Tak bylibyśmy w stanie dowiedzieć się, który z nich posiada największą ilość odwiedzin. Otodom.pl jest tutaj liderem w branży. Posiada czterokrotnie wyższą liczbę odwiedzin od pozostałych. Nie da się nie zauważyć, że w pierwszej czwórce znalazły się portale, które umożliwiają promowanie ofert z rynku wtórnego czy też pod wynajem. Jest to równe z tym, że dociera się do klientów i zwiększa tym samym ruch.

Analizując wyniki nasuwa się nam pytanie, co generuje taki ruch? Similarweb pokazuje nam trzy źródła ruchu:social media, wejścia organiczne oraz direct.

Poza portalem otodom.pl i obido.pl portale wypracowały głównie ruch dzięki wyszukiwarkom. Pozycjonowanie stron deweloperskich i inwestycji nie stanowi dobrego rozwiązania, gdyż osiągnięcie to dziesięć przez słowa klucze jest trudne w realizacji. Duży udział mają wejścia bezpośrednie na stronę portalu. To daje nam pogląd na to jak bardzo portal jest znany, a głównie jego adres.

Niespodzianki

Największym zaskoczeniem jest platforma obido.pl. Na uwagę zasługuje procent udziału wejść na social mediach, jaki jest widoczny na poniższym wykresie:

Portal Szacunkowy całościowy ruch
otodom.pl 14420000
morizon.pl 3660000
nieruchomosci-online.pl 2830000
domiporta.pl 1880000
rynekpierwotny.pl 752460
szybko.pl 741930
domy.pl 420890
klikmapa.pl 323560
obido.pl 295580
krn.pl 279000
Portal Szacunkowy ruch z wyszukiwarek
otodom.pl 3238732
morizon.pl 1862940
nieruchomosci-online.pl 1837236
domiporta.pl 1168232
szybko.pl 509632
rynekpierwotny.pl 494517
klikmapa.pl 235228
domy.pl 225513
krn.pl 96813
obido.pl 77176
Portal Szacunkowy ruch bezpośredni
otodom.pl 4863866
morizon.pl 767136
nieruchomosci-online.pl 617789
domiporta.pl 448004
rynekpierwotny.pl 208281
szybko.pl 143489
krn.pl 108364
domy.pl 99751
obido.pl 92369
klikmapa.pl 61962
Portal Szacunkowy ruch z social media
otodom.pl 1003632
morizon.pl 178974
obido.pl 93788
nieruchomosci-online.pl 65373
domiporta.pl 47000
rynekpierwotny.pl 15952
szybko.pl 15284
domy.pl 13300
krn.pl 5162
klikmapa.pl 4012

względnie młody serwis – trzy lata – wyróżnia się na tle konkurencji. Co tak przyciąga do niego użytkowników? Głównie proste do wprowadzenia dla klienta preferencje, jakie uzupełnić można w chwili wyszukiwania oferty mieszkania. Zaimplementowane spacery po mieszkaniu także stanowią istotny filar popularności obido.pl.

Mieszkania spełniające nasze kryteria znajdujemy uzupełniając niezbędne informacje – jako potencjalny klient. Panorama 3D umożliwia ich zobaczenie. Rynki w Warszawie, Krakowie, czy Wrocławiu są obecnie dostępne dla klientów. Obido.pl stale rozwija platformę, dzięki czemu zmierza w kierunku będącym na plus dla użytkowników.

Główne źródło z reguły stanowią wejścia z wyszukiwarek. Ten kanał najczęściej daje możliwość dotarcia dla użytkowników na portal. Senuto.com jaki zasieg posiadają strony, aby miały właśnie taki ruch.

Otodom.pl jest liderem i by średnio mieć 3 miliony odwiedzin zindeksowano ponad 62 tysiące fraz w samym top dziesięć i kolejne 25 tysięcy w top trzy. Pozostałe portale, patrząc na liczbę odwiedzin, mają również przeszło 60 tysięcy fraz w top dziesięć, lecz już o prawie 10 tysięcy fraz w top trzy, czyli mniej o połowę niż otodom.pl.

To właśnie on generuje największy ruch dla stron www. Morizon.pl albo nieruchomości-online.pl posiadają prawie o połowę mniejszą liczbę wejść z wyszukiwarek.

Pamiętać należy, iż znana marka będzie miała do czterdziestu procent więcej wejść z wyszukiwarek, używając do tego słów brandowych. Przyjrzyjmy się statystyką dla obido.pl w wyszukiwarce Google. Jest to młody portal, który szybko uzyskuje liczbę odwiedzin.

Obecnie wyszukiwanie ich marki w sposób znaczący poszło do góry. Reszta portali, czyli otodom.pl odnotował przeszło 873 tysiące wyszukiwań w Google. Morizon.pl posiada 49 tysięcy, domiporta.pl ma 27 tysięcy, a rynekpierwotny.pl 22 tysiące wyszukiwań. Pozostałe marki odnotowały 4 tysiące i mniej. Tutaj jest to ważne w chwili, kiedy będziemy chcieli się ogłaszać, by dokonać odpowiedniego wyboru.

Wyświetlenia to nie wszystko

Analizie poddaliśmy wyniki oraz popularność marki. Dla marketingowców istotne jest generowanie zapytań ofertowych, daje to bowiem odpowiedni poziom skuteczności. Przeprowadzone w 2015 roku badanie zostało na 300 biurach nieruchomości. Ma ono na celu pokazać temat skuteczności portali. Pytano tutaj o najskuteczniejsze portale pod kątem dostarczania zapytań ofertowych. Otodom.pl jest bez żadnego zaskoczenia największym źródłem zapytań. Biura nieruchomości korzystają z gratka.pl i olx.pl. Nie brano ich jednak pod uwagę.

Biura nieruchomości wskazały też, które z portali generują dla nich umowy. Jest to niezwykle ważna informacja pokazująca, które narzędzie jest najskuteczniejsze w sprzedaży inwestycji. Otodom.pl jest ponownie liderem w tej dziedzinie.

Przeanalizowawszy skuteczność inwestycji, najczęściej wymienia się rynekpierwotny.pl. Rynek warszawski generuje ponad sto zapytań dla konkretnej inwestycji, nawet jeśli wybierze się jedynie ogłoszenie lub prezentację inwestycji będącej na portalu. Dodatkowo warto jest korzystać z bazy mailingowej.

Po przeanalizowaniu wyników co poniektórych warszawskich inwestycji ilość zapytań dla domiporta.pl jest powyżej stu i chętnie wypełniane są formularze Landing Page. Fajnym i jednocześnie nowym rozwiązanej jest obido.pl. Dobrze będzie rozważyć nowe sposoby dotarcia do klienta oraz sposoby prezentacji samej inwestycji. Czas zweryfikuje skuteczność tej platformy w generowaniu zapytań ofertowych.

Podsumowanie

Nasz team podejmując decyzje decyduje się analizami oraz badaniami przy wyborze narzędzi marketingowych. Intuicja niestety może być mylna, dlatego rzadko z niej korzystamy. Portale nieruchomościowe stanowią dobry zastrzyk leadów na sam początek, jednocześnie też dobre źródło w procesie sprzedaży inwestycji. Dlatego należy zawsze:

A. Sprawdzić liczbę wyszukań portalu,

B. Sprawdzić liczbę wyszukiwań słów kluczowych na docelową lokalizację inwestycji,

C. Sprawdzić ilość odwiedzin na danym portalu.

Jak oceniasz przydatność tego artykułu:
Wysyłanie
Twoja Ocena
5 (os.: 2)

0 opinie

Zostaw odpowiedź