sobota 24 września 2022

RANKING najpopularniejszych portali z nieruchomościami 2022

Ranking najpopularniejszych portali z nieruchomościami ogłoszeniowych

Ranking najpopularniejszych portali z nieruchomościami 2022

Przyjrzyjmy się portalom z nieruchomościami, analiza jest oparta o ruch pochodzący z trzech podstawowych źródeł – wejść z wyszukiwarek, wejść bezpośrednich na witrynę i social media.

Portale z nieruchomościami są głównym i z pewnością pierwszym sposobem, jaki wybiera się aby wypromować inwestycję. Ich cel to zdobycie zapytań ofertowych. Nawiązawszy współpracę z biurami nieruchomości, ma się zapewnioną dodatkową promocję na różnych portalach przez pośredników. Na niektórych rynkach będzie to wystarczające, by otrzymać odpowiednią ilość zapytań i zamknąć sprzedaż. W większych miastach jednak nie będzie to wystarczyło.

Warto jest się przyjrzeć dostępnym narzędziom marketingowym, których popularność jest duża.

SPIS TREŚCI → WPIS PRZEDSTAWIA NASTĘPUJĄCE TEMATY:

Kto jest liderem?

By zweryfikować ilość odwiedzin na każdym z nich, wybrano narzędzie similarweb.com. Jest ono często przez nas stosowane i daje możliwość sprawdzenia ruchu miesięcznego z podziałem na źródła ruchu. Doskonale sprawdza dane konkurencji. Istotne jest to, że celowo nie brano pod uwagę portali takich jak: gratka.pl, olx.pl i gumtree.pl.

Najczęściej wybierają je właśnie biura nieruchomości. Portale te posiadają sekcję poświęconą nieruchomościom, są też bardziej rozbudowanymi serwisami, podzielonymi na kilka kategorii produktowych. Nasze dane porównawcze były by niemiarodajne, gdybyśmy tylko porównali je z portalami dla nieruchomości.

Tak bylibyśmy w stanie dowiedzieć się, który z nich posiada największą ilość odwiedzin. Otodom.pl jest tutaj liderem w branży. Posiada czterokrotnie wyższą liczbę odwiedzin od pozostałych. Nie da się nie zauważyć, że w pierwszej czwórce znalazły się portale, które umożliwiają promowanie ofert z rynku wtórnego czy też pod wynajem. Jest to równe z tym, że dociera się do klientów i zwiększa tym samym ruch.

portale nieruchomościowe

Analizując wyniki nasuwa się nam pytanie, co generuje taki ruch?

Similarweb pokazuje nam trzy źródła ruchu: social media, wejścia organiczne oraz direct.

Poza portalem otodom.pl i obido.pl portale wypracowały głównie ruch dzięki wyszukiwarkom. Pozycjonowanie stron deweloperskich i inwestycji nie stanowi dobrego rozwiązania, gdyż osiągnięcie to dziesięć przez słowa klucze jest trudne w realizacji. Duży udział mają wejścia bezpośrednie na stronę portalu. To daje nam pogląd na to jak bardzo portal jest znany, a głównie jego adres.

Niespodzianki

Największym zaskoczeniem jest platforma obido.pl. Na uwagę zasługuje procent udziału wejść na social mediach, jaki jest widoczny na poniższym wykresie,  oto ranking portali nieruchomosci 2020:

Szacunkowy całościowy ruch

Portal Szacunkowy całościowy ruch
otodom.pl 14 420 000
morizon.pl 3 660 000
nieruchomosci-online.pl 2 830 000
domiporta.pl 1 880 000
rynekpierwotny.pl 752 460
szybko.pl 741 930
domy.pl 420 890
klikmapa.pl 323 560
obido.pl 295 580
krn.pl 279 000

Szacunkowy ruch z wyszukiwarek

Portal Szacunkowy ruch z wyszukiwarek
otodom.pl 3 238 732
morizon.pl 1 862 940
nieruchomosci-online.pl 1 837 236
domiporta.pl 1 168 232
szybko.pl 509 632
rynekpierwotny.pl 494 517
klikmapa.pl 235 228
domy.pl 225 513
krn.pl 96 813
obido.pl 77 176

Szacunkowy ruch bezpośredni

Portal Szacunkowy ruch bezpośredni
otodom.pl 4 863 866
morizon.pl 767 136
nieruchomosci-online.pl 617 789
domiporta.pl 448 004
rynekpierwotny.pl 208 281
szybko.pl 143 489
krn.pl 108 364
domy.pl 99 751
obido.pl 92 369
klikmapa.pl 61 962

Szacunkowy ruch z social media

Portal Szacunkowy ruch z social media
otodom.pl 1 003 632
morizon.pl 178 974
obido.pl 93 788
nieruchomosci-online.pl 65 373
domiporta.pl 47 000
rynekpierwotny.pl 15 952
szybko.pl 15 284
domy.pl 13 300
krn.pl 5 162
klikmapa.pl 4 012

względnie młody serwis – trzy lata – wyróżnia się na tle konkurencji. Co tak przyciąga do niego użytkowników? Głównie proste do wprowadzenia dla klienta preferencje, jakie uzupełnić można w chwili wyszukiwania oferty mieszkania. Zaimplementowane spacery po mieszkaniu także stanowią istotny filar popularności obido.pl.

Mieszkania spełniające nasze kryteria znajdujemy uzupełniając niezbędne informacje – jako potencjalny klient. Panorama 3D umożliwia ich zobaczenie. Rynki w Warszawie, Krakowie, czy Wrocławiu są obecnie dostępne dla klientów. Obido.pl stale rozwija platformę, dzięki czemu zmierza w kierunku będącym na plus dla użytkowników.

Główne źródło z reguły stanowią wejścia z wyszukiwarek. Ten kanał najczęściej daje możliwość dotarcia dla użytkowników na portal. Senuto.com jaki zasieg posiadają strony, aby miały właśnie taki ruch.

Kto prowadzi w rankingu portali nieruchomości?

Otodom.pl jest liderem i by średnio mieć 3 miliony odwiedzin zindeksowano ponad 62 tysiące fraz w samym top dziesięć i kolejne 25 tysięcy w top trzy. Pozostałe portale, patrząc na liczbę odwiedzin, mają również przeszło 60 tysięcy fraz w top dziesięć, lecz już o prawie 10 tysięcy fraz w top trzy, czyli mniej o połowę niż otodom.pl.

To właśnie on generuje największy ruch dla stron www. Morizon.pl albo nieruchomości-online.pl posiadają prawie o połowę mniejszą liczbę wejść z wyszukiwarek.

Pamiętać należy, iż znana marka będzie miała do czterdziestu procent więcej wejść z wyszukiwarek, używając do tego słów brandowych. Przyjrzyjmy się statystyką dla obido.pl w wyszukiwarce Google. Jest to młody portal, który szybko uzyskuje liczbę odwiedzin.

Obecnie wyszukiwanie ich marki w sposób znaczący poszło do góry. Reszta portali, czyli otodom.pl odnotował przeszło 873 tysiące wyszukiwań w Google. Morizon.pl posiada 49 tysięcy, domiporta.pl ma 27 tysięcy, a rynekpierwotny.pl 22 tysiące wyszukiwań. Pozostałe marki odnotowały 4 tysiące i mniej. Tutaj jest to ważne w chwili, kiedy będziemy chcieli się ogłaszać, by dokonać odpowiedniego wyboru.

Wyświetlenia to nie wszystko

Analizie poddaliśmy wyniki oraz popularność marki. Dla marketingowców istotne jest generowanie zapytań ofertowych, daje to bowiem odpowiedni poziom skuteczności. Przeprowadzone w 2015 roku badanie zostało na 300 biurach nieruchomości. Ma ono na celu pokazać temat skuteczności portali.

Pytano tutaj o najskuteczniejsze portale pod kątem dostarczania zapytań ofertowych. Otodom.pl jest bez żadnego zaskoczenia największym źródłem zapytań. Biura nieruchomości korzystają z gratka.pl i olx.pl. Nie brano ich jednak pod uwagę.

Biura nieruchomości wskazały też, które z portali generują dla nich umowy. Jest to niezwykle ważna informacja pokazująca, które narzędzie jest najskuteczniejsze w sprzedaży inwestycji. Otodom.pl jest ponownie liderem w tej dziedzinie.

Przeanalizowawszy skuteczność inwestycji, najczęściej wymienia się rynekpierwotny.pl. Rynek warszawski generuje ponad sto zapytań dla konkretnej inwestycji, nawet jeśli wybierze się jedynie ogłoszenie lub prezentację inwestycji będącej na portalu. Dodatkowo warto jest korzystać z bazy mailingowej.

Po przeanalizowaniu wyników co poniektórych warszawskich inwestycji ilość zapytań dla domiporta.pl jest powyżej stu i chętnie wypełniane są formularze Landing Page. Fajnym i jednocześnie nowym rozwiązanej jest obido.pl. Dobrze będzie rozważyć nowe sposoby dotarcia do klienta oraz sposoby prezentacji samej inwestycji. Czas zweryfikuje skuteczność tej platformy w generowaniu zapytań ofertowych.

Podsumowanie

Nasz team podejmując decyzje decyduje się analizami oraz badaniami przy wyborze narzędzi marketingowych. Intuicja niestety może być mylna, dlatego rzadko z niej korzystamy. Portale nieruchomościowe stanowią dobry zastrzyk leadów na sam początek, jednocześnie też dobre źródło w procesie sprzedaży inwestycji.

Dlatego rzuć okiem na ranking najpopularniejszych portali z nieruchomościami i zwróć uwagę na:

A. Sprawdzić liczbę wyszukań portalu,

B. Sprawdzić liczbę wyszukiwań słów kluczowych na docelową lokalizację inwestycji,

C. Sprawdzić ilość odwiedzin na danym portalu.

Ranking portali nieruchomości 2020
Ranking portali nieruchomości 2020

Top 9 portali ogłoszeniowych dla nieruchomości

Według rankingu SimilarWeb, to właśnie one dostarczają najlepszych statystyk odnośnie ilości odwiedzających na stronach internetowych.

Ranking jest ustalany odnośnie ilości odwiedzających daną stronę www w okresie ostatnich sześciu miesięcy.

Czyli jak?

Poniżej lista dziewięciu najczęściej odwiedzanych portali ogłoszeniowych, na których będziesz miał możliwość szybkiej sprzedaży lub zakupu nieruchomości.

1.olx.pl

To od lat nr 1 na liście, gdzie jest największa liczba odwiedzających, w tym i w ciągu ostatniego półrocza. Odwiedziło tę stronę przeszło 115 milionów użytkowników, co jest dużym ŁAŁ. Średnio użytkownicy spędzają tutaj około 10 minut.

2.otodom.pl

Znajduje się na 2 miejscu listy z wynikiem przeszło 16 180 000 odwiedzin w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Serwis ten odwiedziło 11% jedynie – w porównaniu z wynikiem OLX. Średnia długość odwiedzin trwała prawie 9 minut.

3.sprzedajemy.pl

Wysoko w rankingu znalazła się strona sprzedajemy.pl z wynikiem 13 milionów. Średnio przeglądana była około 4 minuty, przeglądane były średnio pierwsze 4 zakładki wyszukiwania.

4.lento.pl

Kojarzysz ten portal? Ma on bardzo duży zasięg w Internecie. W przeciągu pół roku został odwiedzony przez 6 milionów użytkowników. Przeglądano go średnio przez ok 8 minut. Użytkownicy otwierali z reguły pierwsze 7 stron na wizytę.

5.nieruchomości-online.pl

Użytkownicy nieruchomosci-online.pl otwierali przeważnie pierwszych 9 stron na jedną wizytę. Łączna liczba odwiedzin w przeciągu ostatnich sześciu miesięcy wyniosła 4 390 000. Średnio spędzony czas na stronie wyniósł 6 minut.

6.morizon.pl

Jak znacie i kojarzycie morizon.pl – jest on na piątej pozycji w rankingu z praktycznie 3 milionową liczbą wizyt. Odwiedzający spędzali średnio na stronie 5 minut, a w czasie jednej wizyty wyświetlali nieco ponad 7 stron.

7.domiporta.pl

Portal domiporta.pl jest należącym teraz do firmy Auto Centrum Sp. z o.o. i lokuje się w naszym rankingu na miejscu czwartym z 2 330 000 odwiedzinami. Odwiedzający byli na stronie średnio przez 2 minuty.

8.szybko.pl

Portal szybko.pl miał jedynie 455 tysiące odwiedzających w badanym okresie. Przeglądający byli na stronie przez blisko 3 minuty i otwierali ponad 3 zakładki.

9.okolica.pl

Jako ostatni znalazł się portal okolica.pl – serwis z dość sporym potencjałem. Odwiedzających miał wprawdzie tylko 176 tysięcy użytkowników. Użytkownicy spędzali na nim średnio trzy minuty przeglądając 3 kolejne zakładki.

Podsumowując, podchodząc do tego raportu nie wiedzieliśmy, jak będzie on wyglądał. Niemniej jednak każdy z nas powinien wybrać najbardziej odpowiedni serwis dla siebie zgodnie z preferencjami.

Ranking portali nieruchomości 2021
Ranking portali nieruchomości 2021

Top 13 portali ogłoszeniowych dla nieruchomości

Według ruchu w wyszukiwarce google, możemy zauważyć zainteresowanie ludzi w danym okresie czasowym.

Ranking przedstawia ruch w wyszukiwarce w styczniu 2021.

1.olx.pl

Odwiedziło tę stronę przeszło 51 231 144.

2.sprzedajemy.pl

Znajduje się na 2 miejscu listy z wynikiem przeszło 9 551 791.

3.otodom.pl

Wysoko w rankingu znalazła się strona otodom.pl z wynikiem 4 665 063.

4.gratka.pl

Kojarzysz ten portal? Ma on bardzo duży zasięg w Internecie, który wynosi 2 288 089.

5.nieruchomości-online.pl

Użytkownicy nieruchomosci-online.pl szukali portalu w wyszukiwarce tworząc ruch na poziomie 1 965 760.

6.gumtree.pl

Jak znacie i kojarzycie ten oldschoolowy portal? zanotował ruch na poziomie 1 483 943.

7.lento.pl

Portal lento.pl ogłoszeniowy zanotował ruch 1 464 943.

8.morizon.pl

Ten portal zgromadził ruch 1 258 112.

9.domiporta.pl

W tym przypadku jest to ruch na poziomie 1 164 429.

10.adresowo.pl

Dobry wynik otrzymał serwis ofert bezpośrednich 492 428.

11.tabelaofert.pl

Serwis z dość sporą ilością ruchu 293 617.

12.szybko.pl

Ten serwis odwiedza z wyszukiwarek 194 867.

13.okolica.pl

Jako ostatni znalazł się portal okolica.pl z potencjałem na poziomie 69 527.

Podsumowując, drogi użytkowniku możesz teraz wybrać najbardziej odpowiedni serwis dla siebie zgodnie z preferencjami.

Ranking portali nieruchomości 2022
Ranking portali nieruchomości 2022

Ranking portali nieruchomości 2022

W wyszukiwarce Google, możemy zauważyć zainteresowanie ludzi w danym przedziale czasowym.

Ranking przedstawia ruch w wyszukiwarce w styczniu 2022.

1.olx.pl

Odwiedziło tę stronę około 47 749 144.

2.sprzedajemy.pl

Znajduje się na 2 miejscu listy z wynikiem przeszło 7 875 791.

3.otodom.pl

Wysoko w rankingu znalazła się strona otodom.pl z wynikiem 4 220 013.

4.gratka.pl

Znasz ten portal? Ma on bardzo duży zasięg w Internecie, który wynosi 2 034 011.

5.nieruchomości-online.pl

Użytkownicy nieruchomosci-online.pl szukali portalu w wyszukiwarce tworząc ruch na poziomie 1 618 700.

6.morizon.pl

Ten portal zgromadził ruch około 1 330 112.

7.gumtree.pl

Jak znacie i kojarzycie ten oldschoolowy portal? zanotował ruch na poziomie 993 030.

8.lento.pl

Portal lento.pl ogłoszeniowy zanotował ruch 934 075.

9.domiporta.pl

Na początku roku ten portal zanotował ruch na poziomie 929 526.

10.adresowo.pl

Całkiem dobry wynik otrzymał serwis ofert bezpośrednich 413 748.

Reasumując, ranking najpopularniejszych portali z nieruchomościami w nowym roku po 2 latach pandemii można zauważyć jakie portale utrzymały swoją pozycję, a jakie spadły. Wybierz te które są uważasz za najlepsze.

W kwietniu zmienił się rynek, i w kolejnych aktualizacjach będzie nam brakować,  darmowego portalu gumtree.pl , który zakończył swoją działalność i przestał świadczyć swoje usługi o czym możecie przeczytać w artykule: koniec gumtree.pl

 

Dowiedz się jak promować nieruchomość w Internecie – portale nieruchomościowe i zobacz ranking portali nieruchomości 2022

 

portale nieruchomościowe

 

Najlepsze portale nieruchomościowe w 2022 r., ranking najpopularniejszych portali nieruchomościowych w 2022 r., rankingi portali nieruchomości, rankingi serwisów nieruchomości,

Podobne artykuły:

ZOBACZ WSZYSTKIE OPINIE (12)

12 opinie

  1. Art

    Dlaczego nie brano pod uwagę portali: gratka, gumtree, olx?

    Odpowiedz LUBIĘ NIE lubię
    1. Głównym powodem jest szeroki zasięg tych portali. Każdy z nich pozycjonuje się na ogólnodostępny portal z ogłoszeniami (z każdej kategorii). Dlatego trudniej jest ocenić zasięg czy też sposób wyszukiwania. Portale widoczne w rankingu są jednoznaczne i dotyczą głównie nieruchomości.

      Odpowiedz LUBIĘ NIE lubię
  2. Witek

    Czy ranking portali ogłoszeniowych jest aktualny?

    Odpowiedz LUBIĘ NIE lubię
    1. Tak, staram się aktualizować dane na bieżąco.

      Odpowiedz LUBIĘ NIE lubię
  3. Andrzej

    Właśnie wynająłem mieszkanie, sprawdziłem statystyki odwiedzin na portalu:
    – OLX (ok. 60-100 dziennie) oraz
    -Otodom (ok. 20 dziennie).
    Moi najemcy znaleźli ogłoszenie na OLX …

    Odpowiedz LUBIĘ NIE lubię
  4. Mateusz

    Niestety: w Warszawie najbardziej popularny portal dla wynajmu to gumtree.pl, zaś w Trójmieście to trojmiasto.pl
    Czyli metoda analizy jest błędna. Nie liczą się same wejścia tylko podanie tych portali, gdzie ludzie szukają nieruchomości na wynajem lub sprzedaż (to nie zawsze jest ten sam portal). Tutaj potrzebna jest analiza jakościowa – ekspercka, a nie ilościowa typu kliknięć czy wejść.

    Odpowiedz LUBIĘ NIE lubię
  5. Maciek

    Kiedy będzie przedstawiony ranking portali nieruchomości z 2021 roku? Czekam na kolejną aktualizację. Dziękuję

    Odpowiedz LUBIĘ NIE lubię
    1. Powyżej dodany jest ranking – ruch z wyszukiwarek – styczeń 2021.

      Odpowiedz LUBIĘ NIE lubię
  6. Tadeusz

    Gumtree tego portalu ma nie być, a szkoda, we Wrocławiu jest najbardziej popularny

    Odpowiedz LUBIĘ NIE lubię
    1. Tak, to prawda serwis nie będzie już dostępny po 7 kwietnia 2022 r. i nie przyjmuje już nowych ofert 🙁

      Odpowiedz LUBIĘ NIE lubię
  7. Jolanta

    dzięki za ciągłą aktualizację rankingu najpopularniejszych portali nieruchomościowych w 2022 i za poprzednie lata 🙂 przydaje się 🙂

    Odpowiedz LUBIĘ NIE lubię
  8. Waldimir

    Mały chaosiak ale przydaje się, pomocne te rankingi portali nieruchomości

    Odpowiedz LUBIĘ NIE lubię

Zostaw odpowiedź