czwartek 22 Październik 2020

Najważniejszy element promocji stanowi zawsze ustalenie dobrej oferty cenowej

Najważniejszy element promocji stanowi zawsze ustalenie dobrej oferty cenowej.

Konkurencyjna strategia cenowa stanowi realny czynnik wpływający na przygotowanie danej nieruchomości na sprzedaż. Zwłaszcza w obecnej sytuacji na rynku. Oczywistym jest, że każdy właściciel chce uzyskać za sprzedaż tyle, ile tylko będzie w stanie, to ważne jest, by nie zapomnieć o tym, że nieruchomość jest warta tyle, ile potencjalny kupujący będzie w stanie za nią zapłacić. Sprzedający najczęściej ustalają cenę opierając się o jej wartość w czasach hossy lub tym, ile chcieli by za nią dostać i zapominają o potencjalnym nabywcy. Daje to efekt, że nieruchomość nie zostanie sprzedana lub jej cena finalna transakcyjna będzie znacznie niższa od wartości rynkowej.

Ze wskazówkami poniżej powinien zapoznać się każdy. Jeśli planujesz sprzedać jakąkolwiek nieruchomość, to zrób to koniecznie.

Promocja nieruchomości uwzględniając cenę konkurencyjną daje możliwość uzyskania w krótkim czasie wyższej ceny

Dla sprzedającego zawyżona cena wywoławcza może stanowić kuszącą promocję. Agenci nieruchomości oraz właściciele dość często zapominają, że promocja w postaci dobrej ceny nieruchomości z rzadka daje gwarancję otrzymania jej od kupującego. Nie ma tutaj znaczenia fakt, jak długo nieruchomość ta będzie promowana na rynku oraz jak długo będzie trzeba oczekiwać na zainteresowanych nią nabywców. Dziś rynek oferuje tyle możliwości, że nawet kupujący mogą się nawet nie zainteresować nieruchomością powyżej kwoty rynkowej.

Nie da się ukryć, że jeśli cena jest zawyżona o 10% w porównaniu do jej rynkowej wartości, to jedynie 2% potencjalnych kupujących może ją chcieć zobaczyć. Dając cenę o 5% wyższą od wartości rynkowej nieruchomości sprawia już, że blisko 72% potencjalnych kupujących nie podejmie się jej zakupu, czy nawet zobaczenia.

Zdecyduj się na współpracę z doświadczonym agentem nieruchomości w Twojej okolicy

Jeżeli chcesz podjąć współpracę z kimś dobrym, to znajdź koniecznie kogoś doświadczonego w Twojej okolicy. Agent jest najlepiej zorientowany w wartości rynkowej Twojej nieruchomości. Możesz porozmawiać z kilkoma agentami na rynku i wybrać tego, który najlepiej będzie Cię reprezentował. Agent, który będzie chciał szybko i efektywnie sprzedać, umożliwi Ci szansę na sprzedaż nieruchomości w odpowiedniej cenie. Jeżeli agent sugeruje Ci, że pomoże Ci uzyskać zawyżoną cenę mieszkania czy domu, to odpuść sobie taką współpracę. Często taki agent będzie promował nieruchomości na bazie umów otwartych, przez co nie ma gwarancji wynagrodzenia i będzie chciał pozyskać jak największą liczbę ofert. Nie jest dla niego ważna szybka sprzedaż, jak i cena. Agenci nieruchomości, którzy mają największe sukcesy w branży współpracują jedynie na podstawie umów na wyłączność. Znają oni wartość odpowiedniej promocji nieruchomości – w odpowiedniej cenie – co daje wymierne rezultaty w sprzedaży nieruchomości. Cena jest odpowiednia dla sprzedającego, ale i kupującego.

Musisz działać szybko! Im dłużej będziesz utrzymywał promowaną nieruchomość na rynku, tym taniej ją sprzedasz

Nie da się ukryć, iż Twoja nieruchomość przyciągnie największą liczbę zainteresowanych w czasie pierwszego miesiąca. Statystyki pokazują, że jest to czas, kiedy można najszybciej sprzedać nieruchomość za najwyższą cenę. W kolejnych miesiącach realna cena sprzedaży niestety będzie stopniowo spadała. Wynika to najczęściej z podejrzeń kupujących. Zastanawiają się oni czy są jakieś problemy prawne, techniczne albo zbyt droga cena danej nieruchomości. Agent proponując Tobie obniżkę ceny, sugeruje podjęcie szybkiej reakcji, by rynek też takową podjął. Wraz z upływem czasu, będziesz zmuszony do stałej obniżki ceny, by przyciągnąć uwagę kupujących. Dając od razu konkurencyjną cenę, unikniesz później rozczarowań związanych z koniecznością promowania nieruchomości poniżej jej rynkowej wartości.

Przeszacowana nieruchomość niestety może utracić szybką możliwość sprzedaży już na samym starcie. Pierwsza opinia kupujących będzie wpływała krytycznie i bezpośrednio na fakt związany z ceną sprzedawanej przez Ciebie nieruchomości, w porównaniu do innych.

Sprzedając nieruchomość nie zwróci Ci się remont

Musisz się pogodzić z faktem, że w chwili sprzedaży nieruchomości nie będziesz miał możliwości całkowicie odzyskać środków, które zainwestowałeś w remont czy odświeżenie nieruchomości. Niestety właściciele nie rozumieją tego i w cenę sprzedaży doliczają pełen koszt poniesionego remontu. Według najnowszych danych pieniądze, które zainwestowałeś w remont, straciły na wartości z powodu zastoju na rynku.

Badania przedstawiają, że możesz tak stracić nawet 40% wartości remontu. Przykładowo, wydałeś na remont 10000 złotych, a zwróci Ci się jedynie 6000 złotych. Poradź się agenta, które prace dokończyć teraz, a które zostawić. Chodzi o to by nieruchomość prezentowała się jak najbardziej atrakcyjnie. Najczęściej wystarczy tylko odmalować i posprzątać, to znacznie przyśpieszy Twoją sprzedaż.

Kupujący poszukują nieruchomości w cenie realnej

W czasie promocji nieruchomości na rynku, koniecznie zwróć uwagę na konkretne oferty, które będą chcieli złożyć Ci kupujący. Nawet jeśli oferta jest za niska, możesz zawsze negocjować. Kuszące jest to by zawsze trzymać się jak najwyższej ceny, jednak w chwili spowolnienia rynku, każda oferta będąca blisko ceny docelowej będzie wymagała rozważenia. Nie przeczekasz nic. Ceny nie wrócą do poziomu cenowego zbliżonego w 2007 roku już praktycznie nigdy.

Jak oceniasz ten wpis?
Wysyłanie
Ocena
5 (os.: 4)

Może Ci się spodobać:

0 opinie

Zostaw odpowiedź