W jaki sposób wykorzystać Facebooka, by wypromować obiekt noclegowy?
Facebook to doskonałe narzędzie, które może być wykorzystywane do promocji prowadzonego obiektu noclegowego. Podpowiemy Ci tutaj, co możesz zrobić, aby za jego pośrednictwem dotrzeć do swoich potencjalnych klientów oraz ich zainteresować ofertą.
Czy właściciel dysponujący niedużym obiektem noclegowym albo małą ilością apartamentów powinien się konicznie decydować na prowadzenie fanpage’a na Facebooku? To nic nie kosztuje, a może wręcz dać wiele korzyści. Jest to najłatwiejszy sposób do komunikowania się z klientami, pokazania im co nowego się dzieje w Twoim obiekcie. Dzięki niemu podtrzymasz kontakt ze stałymi klientami, a nowi Cię po prostu znajdą.
Ok., założyłeś już fanpage i co dalej?
Założenia fanpage’a na Facebooku nie należy do trudnych czynności, ponieważ kreator prowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie etapy. Jednak później musisz sobie już radzić samodzielnie i dbać o to, by regularnie był on aktualizowany. Pytanie co tam należy umieszczać? Mianowicie:
Unikalne oraz ciekawe treści – na sam początek będzie należało zainteresować użytkowników Facebooka oraz zaangażować ich w życie Twojego fanpage’a. pokaż im po prostu okolicę, jak wszystko wygląda na co dzień, to stanowczo ociepli wizerunek Twojego obiektu.
Nie tylko zdjęcia – wykorzystaj wszystkie dostępne narzędzia, które będzie oferował Ci Facebook. Koniecznie dodawaj materiały video i rób relacje na żywo, ponieważ tego ówcześni odbiorcy oczekują, sam portal również je docenia.
Informuj o promocjach oraz rabatach – ponieważ to z pewnością przyciągnie klientów, jednocześnie pamiętaj by nie przesadzać z ilością treści sprzedażowych. Twój fanpage absolutnie nie może się ograniczać jedynie do promowania oferty obiektu, ponieważ zamierzony efekt będzie wręcz odwrotny.
Treści, które są stworzone przez Ciebie skłonią odbiorcę do reakcji, a im ich będzie więcej, tym będziesz miał większy zasięg oraz większa ilośc osób zauważy Twoją obecność właśnie w sieci. Dobrze będzie pracować więc nad jakością, ponieważ każdy komentarz oraz udostępnienie docierają do szerokiego grona odbiorców, którzy korzystają z Facebooka. Musisz koniecznie umieć to wykorzystywać.
Jeżeli ktoś Cię pochwalił, to koniecznie podziękuj i polub komentarz, zostaw chociaż zmiotkę, ale zawsze zareaguj. Jeśli masz do czynienia z negatywną opinią, to nie zostawiaj jej bez komentarza, ponieważ musisz wyjaśnić zaistniałą sytuację. Zawsze panuj nad emocjami. Odczekaj kilka godzin, wtedy odpowiedz bez personalnych ataków, nigdy nie dawaj się sprowokować.
Promocja postów na Facebooku?
Z Facebooka korzysta przeszło dwadzieścia jeden milionów użytkowników w samej Polsce. Ograniczony zasięg postów na tym portalu wiąże się z tym, iż wcale nie tak łatwo jest dotrzeć do tylu osób. Oznacza to po prostu nic innego jak to, iż nie wszyscy Twoi fani będą widzieli każdą opublikowaną przez Ciebie informację. Możesz pomyśleć nad skorzystaniem z płatnej promocji, dzięki temu możesz zwiększyć ilość odbiorców bez potrzeby angażowania w to dużych nakładów finansowych.
Musisz jednak wiedzieć czy tego chcesz. Przeważnie będzie wystarczającą dobra grafika oraz ciekawy tekst, jaki zaangażuje wszystkich Twoich fanów oraz zachęci ich do konwersacji. Będziesz mógł odczekać chwilę przed promocją posta chwile po jego publikacji. Niech po prostu naturalnie dotrze do jak największego grona odbiorców.
Korzystaj z pomocy
Ofertę na pewno już umieściłeś w dużych portalach noclegowych. Niektóre z nich, przykładem może być tutaj nocowanie. Pl, dają możliwość swoich klientom promowanie się na własnych fanpaga’ach. Poza wpisami rozrywkowymi, umieścić warto jest również na ich fanpag’u swoją reklamę, ponieważ to znacznie pobrzeży horyzont oraz pozwoli Ci zyskać nową grupę odbiorców. Dzięki samemu nocowanie.pl masz możliwość dotarcia do przeszło stu pięćdziesięciu pięciu użytkowników, którzy są zainteresowani turystyką w Polsce.
Brak Pytań, Komentarzy, Opinii